Ordna ett bra företagsmingel

Att vinna nya kunder och behålla gamla kunder handlar om att skapa bra och hållbara kontakter. Det är viktigt att skapa en mötesstrategi för att ringa in vilka kunder man vill ha och vad man kan göra för att nå dem.

Kundaktiviteter och events

Kundaktiviteter och events har en oerhörd potential som överses av många företag. Mingelkvällar och företagsfester med aktiviteter ger alla företag en positiv profil utåt och skapar nya kunder, ovärderliga minnen och nya kontakter för framtiden.

Företag som lägger ner energi på en bra mötesstrategi i kombination med företagsevents har stärkt sina relationer med redan befintliga kunder och nått nya kunder som insett värdet av att byta till just ditt företag som ny leverantör. Detta har självklart lett till ökad försäljning och ett bestående gott intryck. Tvekar man det minsta på att kunna göra ett bra jobb så ska man vända sig till proffs på området som Ocean Group som hjälper till med att ordna events, hitta nya intressenter och infallsvinklar för att nå drömkunden och öka kundkretsen.

Företagsmingel

Affärer handlar inte bara om relationer men det är ett mycket viktigt steg på vägen och skapar möjligheten för en ovärderlig utveckling för ditt företag. Även ett enkelt företagsmingel kan stärka motivationen för dina medarbetare och attrahera ny kompetens som ger ditt företag ett övertag i konkurrensen på marknaden idag. Var väl förberedd och gör ett grundligt arbete för att se vilka förutsättningar ditt företag har för att uppnå målet för ditt företags kundstrategi, att se var ert företags ”blindspot” ligger och upptäcka detaljer samt sätta riktlinjer mot ert mål.